23. elokuuta 2017

Seikkailu Espanjassa

Toissaviikkoinen viiden päivän lomareissu Espanjaan häämöttää nyt takanapäin ja käteen ehti jäädä huikea määrä ihania muistoja. Matkustettiin poikaystäväni Eerikin kanssa Etelä-Espanjaan, jossa tämän vanhemmilla on asunto vuorilla huikealla näköalalla. Saatiin kunnolla nauttia lämmöstä (yhtenä päivänä +40 astetta...), jota Suomessa ei ole pahemmin näkynyt. Ollaan kummatkin reissussa meneviä ja halutaan tehdä ja nähdä mahdollisimman paljon eikä kuluttaa aikaa rannalla makoiluun. Tällä reissulla vietettiin beachilla huikeat 45 minuuttia ennenkuin laiskottelu alkoi ahdistaa. Tää oli meidän ensimmäinen yhteinen ulkomaanreissu (Ruotsin risteilyä ei lasketa) ja huomasin heti, että oon ihanan poikaystävän lisäksi löytänyt itselleni parhaan reissukaverin ♥

Reissun ekoina päivinä käytiin shoppaamassa Fuengirolan Primark sekä pari muuta kauppaa ja mukaan tarttui ekstra kesävaatteita. Kaunis Marbella tuli myös tutuksi, erityisesti vanha kaupunki ihastutti. Puerto Banoksessa pääsi nuuskimaan rikkaiden rahantuoksua, kun tiet olivat täynnä Rolls-Roycea, Ferraria ja satama pullollaan toinen toistaan isompia ja hienompia jahteja.

Yksi ehdoton kohokohdista oli reissu Britteihin eli Gibraltarille. Se oli meidän seikkailupäivä. Ensin meni hermot, kun saatiin jonottaa tunti tullissa ilman ilmastointia (joka posahti autosta edellisenä päivänä). En ymmärrä miten voi mennä niin kauan, kun meilläkin passit vain nopeasti vilkaistiin... Kun vihdoin päästiin rajan toiselle puolelle lähdettiin ajelemaan itsemme eksyksiin, sillä kunnon opasteita (esim. vuorihissiin) ei ollut. Päädyttiin aluksi vahingossa toiselle puolelle Gibraltarinvuorta, josta löysimme Europapointin. Se on Gibraltarin tuulinen kärki, josta näkyi Afrikkaan asti. Seuraavaksi haluttiin päästä ylös vuorelle. Päädyttiin siihen lopputulokseen, että ei tuhlata rahaa hissiin vaan ajettiin autolla niin ylös kun pääsee ja käveltiin siitä. Kävelyä riitti ja yhtenä etappina oli jyrkät ja korkeat portaat. Vaellus vuorelle oli kuitenkin kokemus ja ei kaduta, vaikka loppumetreillä olikin aika poikki. Nähtiin paljon apinoita, joita itse ehkä hieman pelkäsin. Kunnon seikkailu!

Hienot kokemukset saivat jatkoa seuraavana päivänä, kun ajettiin Benalmadena satamaan, josta olin varannut meille delfiiniretken. Viime vuonna nähtiin Islannissa miekkavalaita ja nyt oli aika nähdä myös upeat delfiinit. Ja niitähän me nähtiin! Paljon ja myös aika läheltä. Retki oli siis kaikin puolin onnistunut ja saatiin mitä oli luvattu, tosin oppaat joutuivat hetkellisesti riitoihin kalastajien kanssa.

Meriretken jälkeen jäätiin pyörimään kaupunkiin. Lisää elukoita bongattiin Paloma Parkissa, mm. kanoja, aaseja, papukaijoja sekä kilpikonnia (jotka kerjäsi ruokaa ankkojen seurassa!). Käytiin syömässä ja siitä palattiin asunnolle lepäilemään ennen kun käytiin nappaamassa Eerikin veli ja tämän tyttöystävä lentokentältä.

Perjantai oli viimeinen päivämme ja saatiin siis viettää se Henkan ja Sannan kanssa. Päätettiin lähteä taas vähän seikkailemaan ja löydettiin itsemme kauniilta Barranco Blanco vuoristojoelta. Joelle oli reilusti kävelymatkaa ja pari kertaa oltiin jo epätoivoisia, kun joka paikka oli vain täynnä kuivuutta. Toivo heräsi kun kuulimme joen solinan ja oli kyllä niin kaunis paikkka! Vesi oli älyttömän kirkasta ja turkoosia, joki oli hauskasti suurten puiden ja kasvien alla piilossa ja päästiin virkistävälle pulikoinnille. Oli kyllä yksi kauneimpia paikkoja mitä oon koskaan nähnyt! Jokiretken jälkeen käytiin näyttämässä autoa korjaamolla sekä syömässä ja kävelemässä Marbellassa. Illalla olikin aika taas pakkailla tavarat kasaan ja lauantaina aamuyöllä lähdettiin kohti lentokenttää.

Kiitos maailman ihanimmalle poikaystävälle parhaasta reissusta ja kiitos Eerikin vanhemmille, että saatiin asua teidän asunnossa ♥

Tässä vielä pieni koostevideo, joka saa ainakin mulla hymyn huulille :)

1. Upeita kuvia, ja muutenkin vaikutti aivan törkeän ihanalta reissulta! Päästäisiimpä mekin avokin kanssa joskus lähivuosina tekemään samankaltainen reissu :)

1. Kiitos :) Oli kyllä ihan huikee reissu! Toivottavasti pääsette, ihan huippua reissata sen toisen puoliskon kanssa ♥

2. Tosi upeita kuvia ja ihanan kuuloinen reissu ollut! En ole koskaan Espanjassa käynyt, mutta kovasti haluaisin kyllä - ehkäpä varaankin seuraavaksi lentoliput sinne, kun yhtään reissua ei ole tällä hetkellä tiedossa ja se tuntuu kyllä vähän kummalliselta :D

1. Kiitos paljon :) Kannattaa varata, ehdottomasti näkemisen arvoinen paikka!!

3. Aivan sairaan kauniita & upeita kuvia! Jään muuten lueskeleen sun blogia, vaikuttaa tosi hyvältä ♡